Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 38 x 46 cm, rámováno, datováno 1913, signováno vpravo dole herbin.
Zezadu na plátně štítek: Leonce Rosenberg Éditeur d´art, č. 6282, zezadu výstavní štítky a razítka.
Vystaveno: Paříž, Galerie Clovis Sagot, 1914, č. 48, Stockholm, Galerie Aronowitsch - Herbin, 1984;
Publikováno:
Genevieve Claisse, Herbin Catalogue raisonné de l´oeuvre peint, Paříž, 1993, č. 295, str. 331;
Francouzský malíř a významný zástupce geometrické abstrakce. Po studiu umění v Lille přišel r. 1903 do Paříže. Nejprve byl ovlivněn Van Goghem, kolem r. 1906 se přiklonil k fauvismu a později ke kubismu. Právě ve svém kubistickém období se setkal s P. Picassem, G. Braquem, O. Freundlichem a J. Grisem. Od r. 1913 tvořil geometrické, výrazně barevné obrazy, které byly v dalších letech stylotvorně ovlivněny orfismem. Do vypuknutí 1. sv. války vystavoval na řadě klíčových pařížských výstav. Po skončení války si ho povšimnul galerista Leo Rosenberg, který ho zařadil do svého portfolia autorů spjatých s galerií de L´Effort Moderne kde byli takoví tvůrci jako D. Rivera, F. Léger nebo J. Gris. Po r. 1925 maloval výlučně abstraktní obrazy; svými barevnými formami inspiroval třeba Viktora Vasarelyho a pozdější op-art. V r. 1931 byl jedním z rozhodujících iniciátorů založení skupiny Abstraction - Création. V jeho pozdějším díle je patrný jeho příklon ke geometrickým tvarům, zvláště pak kruhům, trojúhelníkům a obdélníkům. Po r. 1953 A. Herbin ochrnul na pravou polovinu těla a musel začít malovat levou rukou. Jeho dílo se dodnes prezentuje na řadě autorských i kolektivních výstavách v Paříži, Londýně, Moskvě nebo New Yorku.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.